Redakčný kalendár

Aby ste mali prehľad vo svojich aktivitách a vedeli si nielen dopredu určiť, čo máte robiť, ale si to aj spätne vyhodnotiť, odporúčam používať tzv. redakčný kalendár. Ak používate nejaky CMS tak si môžete doinštalovať nejaký existujúci modul prípadne si sami nakódujete redakčný kalendár. Do neho si zaznačíte, čo máte vytvoriť, do kedy, ktorej persone je to určené, aké kľúčové slová tým chcete pokryť a akými kanálmi budete obsah distribuovať.

Aké dlhé časové obdobie si budete v kalendári plánovať, je na vašom zvážení. Odporúčam však maximálne  tri mesiace.

Redakčný kalendár je pomôcka, ktorá zosúlaďuje aktivity v rámci online marketingu. Nie je to však prikázanie, ktorého sa musíte držať zubami-nechtami. Ak napíšete článok, ktorý bude mimo tohto plánu, ale vy ho, jednoducho, budete chcieť uverejniť (či už preto, že ste naň hrdí alebo si myslíte, že ľudí zaujme), tak to urobte. Avšak myslite aj na to že aj zatra je deň. Je velmi dobré vytvoriť si nejaký koncept v publikovaní článkov, tak aby si vaši návštevníci u Vás našli vždy niečo nové a aby sa Vám nestalo (tak ako mne), že nebudete mať čo ponúknuť aj 2 mesiace.

Do redakčného kalendára zahŕňame blogy, články, komunikáciu na sociálnych sieťach, online/offline reklamné kampane a všetky ďalšie materiály, v ktorých sa nachádzajú informácie, ktoré je potrebné pripraviť a zverejniť